Karacabey Murat Hüdavendigar İlkokulu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’nda yer alan Tasarım ve Beceri Atölyeleri’nden esinlenerek, ‘Keyifli Okul Atölyem eTwinning Projesi’ni oluşturdu.
2019 yılı Ekim ayından itibaren Murat Hüdavendigar İlkokulu’nda Keyifli Okul Atölyem Projesi yürütülüyor. Keyifli Okul Atölyem’in, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’nda yer alan Tasarım ve Beceri Atölyeleri’nden esinlenerek oluşturulan bir eTwinning projesi olduğu bildirildi.
eTwinning kapsamında yapılan etkinliklere ait sergi açılışını yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin Dingin, “eTwinning kapsamında gerçekleştirilen tüm faaliyetler ve açılışını yaptığımız bu serginin düzenlenmesinde emeği geçen başta Koordinatör Öğretmenimiz Dilek Yılmazer olmak üzere, okul yönetimini, tüm öğretmenlerimizi, öğrencilerimizi ve velilerimizi tebrik ederim” dedi.
Ekim ayından bu yana 8 farklı atölyede Murat Hüdavendigar İlkokulu 3-A sınıfı öğrencileri uygulamalar yapıyor. Drama, sanat, kodlama, mutfak, STEM, akıl oyunları, yaratıcı yazma, hobi alanlarında oluşturulan atölyelerde her hafta farklı etkinlikler gerçekleştiriliyor.
Etkinlikler esnasında öğrenci velileri de zaman zaman sınıfa gelerek çocukları ile birlikte atölye faaliyetlerine katılım sağlıyor. Drama atölyesinde maskelerle masal canlandıran, sanat atölyesinde siluet çalışmaları yapan, kodlama atölyesinde proje ismini kodlayan öğrenciler, keyifli zamanlar geçiriyor.
3-A Sınıf Öğretmeni Dilek Yılmazer’in rehberliğinde mutfak atölyesinde turşu kurmayı, yoğurt mayalamayı öğrenen öğrenciler, meyve tabağı süslerken de yaratıcılıklarını kullanıyorlar. STEM Atölyesi’nde paraşüt yapıp uçurtma yarışması yapan öğrenciler, akıl oyunları atölyesinde 9 Taş, Reversi ve Q Bitz-Renkli Küp oyunları ile derslerde ve teneffüslerde farklı oyunlar oynamanın tadına veriyorlar.
Hobi atölyesinde minderlerine oturarak yudumladıkları salep eşliğinde kitap okumanın keyfini çıkaran Murat Hüdavendigar İlkokulu öğrencileri, imkanları dahilinde oluşturdukları koleksiyonları da sınıf ortamında sergilemenin heyecanını yaşadı. Öğrenciler, hayal ettikleri görselleri tişörtlerine baskı yaparak boyadı.
Öğrenciler etkinler kapsamında ayrıca; Web2.0 araçlarından Crazy Talk ile seslendirme, Voice thread ile Tanışma etkinliği, Your face manga ile Avatar yapma, Answer garden ile kelime bulutu oluşturma, My tribe ile grup arması oluşturma, Hardalist ile caps yapma, Draw your game ile kendi oyununu oluşturma, Fx-Guru ile arttırılmış iz düşüm, Jigsaw planet ile puzzle, Kahoot ile bilgi yarışması, Learning Apps ile öğrenme uygulamaları gibi teknoloji araçlarını deneyimlediler.